• 4 svar
hgGyaxxX.dll
2009-03-18 kl 21:28

hgGyaxxX.dll finns i min sysWOW-mapp.Skydden reagerar på detta och säger att den innehåller delar av en trojan.Opsys'et är XP x64. Tar jag bort det slutar alla skärmsläckare att fungera.Jag har "Alta-Vist"lat, såklart, utan träffar.Jag tror inte att detta är nån fara men då brukar jag inte tro så bra.Andra med samma opsys, har dom också samma fil. Min andra dator har x32 XPoch där finns inte denna fil.I och med att scr slutar fungera så antar jag att den har funnits där sen installationenmen att något program kanske har gjort ändringar i filen eller att senaste virus-uppdateringen gör att larmet går. Kanske den är snarlik ett virus. Ja, vad vet jag, vad vet jag. Och när man (jag) inte hittar något på nätet förmodar jag att den kanske är harmlös omdet ens är nåt fuffens. Men jag blir helnojjig så fort jag hör virus-larmet.Tacksam för svar.

2009-03-18 kl 22:50

jag förstår inte vad du menar men ämnet på ditt inlägg är nog en vundo fil.även ini filer skapas av vundo och kan ha liknade/samm namn som dll filerna
jag kan inget om vista, speciellt när det gäller mappar som inte finns i xp men scanna datorn med malwarebytes antimalware, ta bort det som hittas och posta den loggen

2009-03-19 kl 10:52

Kolla igen. inlägget förtydligat

2009-03-19 kl 12:30

det kan vara en så kallad false positive men det verkar ju inte som att dll filen är vanlig och defenitivt inte en MS fil. scanna dll filen på virustotal och posta en hijackthis logg

• 4 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Test: HP Officejet 4500

1 kommentar

andy1n2: 695 kr är priset denna vecka i vår butik i lilla Köping

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter