Datorn laddas upp / av Mrkorapi

• 4 svar
Datorn laddas upp
2010-01-20 kl 08:27

Hej, har haft litet problem med min dator på senaste tiden.
När
jag startar datorn så är allt som det ska. På obestämda tider så låter
det som något i datorn laddas upp. Det gör att datorn blir seg i circka
10-15 sekunder. Ibland när något i datorn laddas upp så har det hänt
att musen och tangentbordet iallafall belysningen på dom slocknar i
5-10 sekunder.Skulle vara tacksam om jag fick hjälp att lösa detta. Tack på förhand :)

2010-01-20 kl 18:30

Vad är det för belysning du menar?
Jag tolkar det som att datorn börjar jobbar med full kapacitet, kan det vara nåt program som uppdateras (filer som hämtas och installeras)?
Du kan inte säga hur ofta det sker och vilka tider, om det tex skulle vara ett antiviruspgram som uppdateras så kan detta ske på regelbunda tider

2010-01-21 kl 20:47

Belysningen på tagentbordet och datormusen. Jag satte i min gammla hårddisk i min nya dator och ibland när jag ska öppna någon mapp på hårddisken så kan datorn laddas upp. Jag har kollat och det är inget program eller uppdateringar som körs som gör att datorn laddas upp.

2010-01-21 kl 21:25

Att datorn jobbar när du öppnar en mapp med många filer (te x system32) så måste ju dessa "läsas in", desutom scannas varje fil i den mappen av antivirusprogrammet.
Min datorn är inte ny så när jag öppnar utforskaren så jobbar datorn i 30 sekunder.
I mitt fall så lyser ingen lampa på tgt-bordet men om det alltid gör så i ditt fall så tyder det nog på någon typ av problem med strömtillförseln. Iofs, om strömmen var ett problem så tycker jag att det borde visa sig på andra vis, kanske är det nåt problem med moderkortet. Jag har aldrig hört tals om detta problem tidigare men jag tror inte att det är det är malware som är orsaken.

• 4 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Test: HP Officejet 4500

1 kommentar

andy1n2: 695 kr är priset denna vecka i vår butik i lilla Köping

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter